Mě zajímají lidi. Několik málo určitých blízkých. Těch určitých blízkých je teď 28. Umím je zpaměti vyjmenovat. A výčet se může čas od času měnit, ale že někdo přibyde nebo ubyde, je spíše vzácné. A skrze těch 28 blízkých a spolu s nimi vnímám lidstvo a unijní lid.
Blízkost jsou procesy. Konverzace. Nevedu žádnou konverzaci se všemi 28 najednou. S každým s těch 28 se nějak bavím, ale význačných je pro mě pět konverzací ve dvojicích a jedna konverzace v pěti.
Texty mně zajímají jako kusy konverzací a jako něco, o čem konverzuje, a jako nějaká pomůcka pro konverzaci. Jako něco k čemu se vztahujeme. Co souvisí s našimi životy.
Hodně mě zajímají shody. Shodou myslím krátký úkon / obřad, kdy se oba / všichni účastníci shodnout na textu. K tomu se hodí kouzelné slovíčko "ano".
V každé konverzaci a napříč konverzacemi usiluju o to mít sadu "karet". Sadu kratičkých (třeba jedna věta) textů, o který čas od času uděláme úkon / obřad shody. Příklad "karty": "Evropská unie je můj domov." O kartách jsem psal před chvílí tady: viewtopic.php?p=2120&hilit=kar%2A#p2120 a tady: viewtopic.php?p=2137&hilit=kar%2A#p2137 . Možná se na karty hodí slovo "afirmace".
Další druh textu už může být delší a souvislejší. Možná se na něj víc hodí slovo deklarace. O jedné žádoucí jsou psal v tématu - vlákně "Náš unijní směr" třeba v příspěvku 44 viewtopic.php?p=1532#p1532 #tg821088819 .
No a pak toužím po nějakých učebnicích(?) občanské nauky(?) - lépe: unioňanské nauky. Na úrovni pro střední školy. O záležitostech, které by měl znát každý Unioňan. To samozřejmě je nedostižný ideál a ani není cílem nějaké přímé šíření kdekomu. Mojí cílovou skupinou je těch 28 blízkých. Pár starších příspěvků k občanské nauce: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... ukou%29%29 #tg328023734 #tg698945439 #tg434928726
@Pierrette@mastodon.uno @unterwasser@f.cz @Veza85UE@eupolicy.social @xChaos@f.cz
#tg767359737 #tg821088819 #tg328023734 #tg698945439 #tg434928726
Lidi, procesy, texty
Re: Lidi, procesy, texty
https://eupolicy.social/@Veza85UE/113574119230621559 :
en teoría el proyecto debería avanzar en la mayoría de los estaditos miembros, aunque en la practica no hay demasiado interés. Pero bueno, al menos el Otro Consejo se esfuerza a enseñar a los alumnos de secundaria sobre su presidencia rotativa 🙄 ... la mayoría de los periodistas que hablan de la "presidencia de la UE" fallan este curso cada día.
https://learning-corner.learning.europa ... package_cs
en teoría el proyecto debería avanzar en la mayoría de los estaditos miembros, aunque en la practica no hay demasiado interés. Pero bueno, al menos el Otro Consejo se esfuerza a enseñar a los alumnos de secundaria sobre su presidencia rotativa 🙄 ... la mayoría de los periodistas que hablan de la "presidencia de la UE" fallan este curso cada día.
https://learning-corner.learning.europa ... package_cs
Re: Lidi, procesy, texty
Tři náměty:
Poklady na smetišti.
Unioňanská nauka. Občanská nauka. Nauka / výchova.
Učebnic / učební text.
Poklady na smetišti.
Unioňanská nauka. Občanská nauka. Nauka / výchova.
Učebnic / učební text.
Re: Lidi, procesy, texty
Já si představuju učebnici, jejíž text je souvislý a samonosný.
Re: Lidi, procesy, texty
A k té učebnici (textu) žáka a učitele (lidi) a tvorbu učebnice, sebe sama učení a vyučování (procesy).
Re: Lidi, procesy, texty
Veza85UE je můj učitel ohledně federálních institucí.
Veza85UE a xChaos jsou mí učitelé ohledně unijního hospodářství.
Byl bych rád, kdyby byli takto učiteli i skupinky Pierrette + tymoty + unterwasserr + Veza85Ue + xChaos .
Téma "Rep" 4 viewtopic.php?p=411#p411 .
Máme 'top level'. Máme 'bottom level'. Nemáme propojení.
Veza85UE a xChaos jsou mí učitelé ohledně unijního hospodářství.
Byl bych rád, kdyby byli takto učiteli i skupinky Pierrette + tymoty + unterwasserr + Veza85Ue + xChaos .
Téma "Rep" 4 viewtopic.php?p=411#p411 .
Máme 'top level'. Máme 'bottom level'. Nemáme propojení.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host