Stránka 6 z 7

Re: Náš unijní směr

Napsal: 15.8.2024 17:40
od Tymoty
https://mastodon.uno/@Pierrette/112966691941537433 :

> @tymoty il tuo sospetto è fondato;)
> sospetto che tu abbia ancora qualcosa da dire! quindi per ora sospendo una risposta e ascolto

@Pierrette@mastodon.uno Nebo porovnej Wiki stránky o Itálii a o Evropské unii: https://it.wikipedia.org/wiki/Italia a https://it.wikipedia.org/wiki/Unione_europea . Podle Wiki k Itálii patří prehistorie, divadlo a gastronomie a mnoho dalšího, a politický systém je jen malou částí popisu Itálie. Naopak, podle Wiki, k Evropské unii patří skoro jenom její politický systém. Vidíš ten rozdíl zaměření?

Když se podívám na Spojené státy: https://it.wikipedia.org/wiki/Stati_Uniti_d%27America tak tam také mám gastronomii. Nemusím jít na 27 členských stránek. Gastronomie Evropské unie není předmětem zájmu Wikipedie. Vidíš ten rozdíl?

#tg821088819

Re: Náš unijní směr

Napsal: 16.8.2024 03:35
od Tymoty
https://mastodon.uno/@Pierrette/112966858055714428 :

> @tymoty si, ora mi è più chiaro; dietro l'Italia e gli Stati Uniti in effetti ci sono 200/300 anni di storia comune,una cultura abbastanza omogenea cresciuta da questa storia e una lingua comune!
Quando nel 1861 L'italia geografica fu politicamente unificata Massimo D'Azeglio disse che l'Italia era fatta ma rimanevano da fare gli italiani;genti diverse in una sola nazione, rendere omogenee le diversissime realtà amministrative, economiche, sociali e culturali. Persino le lingue erano diverse!

https://mastodon.uno/@Pierrette/112966881949826748 :

> @tymoty Quello che rende unico il nostro esperimento europeo è, con una intensità incommensurabilmente maggiore, un analogo di quello che accadde allora nel mio Paese. Con una differenza sostanziale: il progetto unitario per come si attuò NON ERA DEMOCRATICO; una democrazia degna di questo nome ( il voto alle donne...) si ebbe in Italia solo a partire dal 1946. Questo mi affascina del progetto europeo: n- democrazie ( persino l'Ungheria è immensamente più democratica dell'Italia del 1860) ......

https://mastodon.uno/@Pierrette/112966902529444107 :

> @tymoty che lavorano si confrontano confliggono e si scontrano e fanno compromessi verso.... cosa? la domanda imho non ha che una risposta valoriale, non economica, non tecnologica, non politica, ma culturale. Questo mi piace del tuo percorso, sforzarmi a capire io per prima i valori che desidererei guidassero questo cammino: unificazione si, integrazione si, ma quali? come? certo non ho nulla in comune con Giorgia o Orban, e quindi, in che cosa mi differenzio? e in positivo, non in negativo

@Pierrette@mastodon.uno Raduju se, žes udělal krok mým směrem. Rozprava s Tebou je pro mě super. Děkuju Ti 🙂

Proč Tobě, mně, Wikipedii a učitelům připadá normální / samozřejmé, že:

(1) K Itálii nějak patří prehistorie - všechno, co lidé vyváděli zhruba na území dnešní Itálie od počátku věků.

(2) K Spojeným státům nějak patří prehistorie - všechno, co lidé vyváděli zhruba na území dnešních Spjených států od počátku věků.

(3) K Evropské unii nepatří prehistorie - všechno, co lidé vyváděli zhruba na území dnešní Evropské unie od počátku věků.

Je to proto, že (bez uvažování) je pro Tebe, pro mě, pro Wikipedii a pro učitele normální / samozřejemé, že

(1) Itálie je něco mnohem víc, než jenom Mazzini -ův a Garibaldi -ho politický projekt a z něho vzniklé politické instituce. Projekt a instiuce jsou jen malá část toho, co pro nás Itálie je.

(2) Spojené státy jsou něco mnoho víc než jenom Jefferson -ův a Washington -úv politický projekt a z něho vzniklé politické instituce. Projekt a instituce jsou jen malou částí toho, co pro nás Spojené státy jsou.

(3) Evropská unie vlastně je jenom Monnet -ův a Schuman -ův politický projekt a politické instituce z něho vzniklé.

Je to proto že (bez uvažování) Ty, já, Wikipedie a účitelé automaticky / samozřjemě chápeme Itálii a Spojené státy jako "stát", zatímco Evropskou unii chápeme jen jako politický projekt a politickou organizaci.

Pizza a špagety patří k Itálii, náhodou také k Spojeným státům, ale nikoliv k Evropské unii.

Itálie a Spojené státy jsou bulimické a sežerou všechno, na co dosáhnou. Nespolknou jenom to, co je za hranicí nebo za mořem. Evropská unie je anorektická a odstrkuje všechno, co není Monnet -ův a Schuman -ův politický projekt a politické instituce z něho vzniklé.

Nejedná se ovšem o nějaké skutečné vlastnosti nějaké skutečné Itálie, nějakých skutečných Spojených států a nějaké skutečné Evropské unie. Jedná se o vlastnost Tvého, mého, Wikipedie a učitelů myšlení, cítění, pravd, víry, myšlenkových rámců a mýtů. Není to tam, ve světě. Je to tady, v Tvé hlavě a v mojí hlavě.

Veza85UE@eupolicy.social

#tg821088819 #tg472670899

Re: Náš unijní směr

Napsal: 16.8.2024 08:06
od Tymoty
https://mastodon.uno/@Pierrette/112966902529444107 :

> che lavorano si confrontano confliggono e si scontrano e fanno compromessi verso.... cosa? la domanda imho non ha che una risposta valoriale, non economica, non tecnologica, non politica, ma culturale. Questo mi piace del tuo percorso, sforzarmi a capire io per prima i valori che desidererei guidassero questo cammino: unificazione si, integrazione si, ma quali? come? certo non ho nulla in comune con Giorgia o Orban, e quindi, in che cosa mi differenzio? e in positivo, non in negativo

@Pierrette@mastodon.uno , myslím, že Ty a já už jsme hodně sladěni ohledně toho cíle mít popis Naší Unie. Cheme (nakonec) pozitivní popis. A myslím, že jsme asi také hodně sladěni, z čeho by se ten popis měl skládat: Ty píšeš: "Kultura." Ano. A asi tím myslíš spíš kultura v širokém slova smyslu, kultura společnosti(?), kultura života(?), než že bys myslela jen operu a výtvarné instalace. Pro mě k té žádoucí kultuře patří například, že my obyvatelé a občané Evropské unie jsme a máme k sobě být navzájem hodní / vlídní. To je nějaká kultura chování(?), kultura přístupu(?), zvyk, hodnota, kterou uskutečňujeme nebo můžeme uskutečňovat každý a která se projevuje nebo může projovovat a má projevovat i v institucích. Není to ovšem nic, co bych chtěl, aby zařídil Evropský parlament nebo Evropská komise pomocí nějaký zákonů nebo peněz nebo zvýšených pravomocí...

Veza85UE@eupolicy.social

#tg821088819

Re: Náš unijní směr

Napsal: 16.8.2024 08:08
od Tymoty
* projevovat

Re: Náš unijní směr

Napsal: 16.8.2024 12:52
od Tymoty
Proč potřebuju řešit, co to Evropská unie je (140 https://trojkatretiho.cz/viewtopic.php?p=1605#p1605 #tg472670899 ), v souvislost s námětem, jakou Evropskou unii chci / chceme ( #tg821088819 )? Protože je potřeba mít jasno, čeho se to mé / naše chtění týká.

@Pierrette@mastodon.uno @Veza85UE@eupolicy.social @xChaos@f.cz

#tg821088819 #tg472670899

Re: Náš unijní směr

Napsal: 16.9.2024 04:27
od Tymoty
Navazuju na 53 https://trojkatretiho.cz/viewtopic.php?p=1610#p1610 .

@Pierrette@mastodon.uno Ty jsi v této souvislosti upozorňovala na knihu o kultuře. Nezapsal jsem si to (dobře?) a nemůžu teď najít, co to bylo za knihu. Ty to určitě máš v hlavě. Prosím o pomoc 🙂

#tg821088819

Re: Náš unijní směr

Napsal: 18.9.2024 10:40
od Tymoty
Pierrette writes:

@tymoty good morning Tymoty it was The Weirdest People in the World: How the West Became Psychologically Peculiar and Particularly Prosperous by Joseph Heinrich

( https://mastodon.uno/@Pierrette/113157559117257456 )

Re: Náš unijní směr

Napsal: 18.9.2024 10:42
od Tymoty
abolitionniste writes:

@Pierrette Hi 🙂 Thank you also for this (Henrich). That one was something else. I thing there were 'culture' and 'people' in the title. I thought it has been some antrophology classic. From around 50s or 60s... You replied to my question what do you mean by 'culture'. In that conversation you wrote: 'la domanda imho non ha che una risposta valoriale, non economica, non tecnologica, non politica, ma culturale.' And I asked what do you mean by 'culture'.

( https://bagarrosphere.fr/@abolitionnist ... 6468605582 )

Re: Náš unijní směr

Napsal: 18.9.2024 10:44
od Tymoty
Pierrette writes:

@abolitionniste then maybe it was this citation: La cultura, o civiltà, intesa nel suo senso etnografico più ampio, è quell'insieme complesso che include le conoscenze, le credenze, l'arte, la morale, il diritto, il costume e qualsiasi altra capacità e abitudine acquisita dall'uomo in quanto membro della società.

Tylor, Primitive Culture, Vol 1. Capitolo 1, 1871

The Heinrich book is an extremely well researched example of how culture affects societal evolution and even biological substrata

( https://mastodon.uno/@Pierrette/113157626573884682 )

Re: Náš unijní směr

Napsal: 18.9.2024 10:47
od Tymoty
abolitionniste writes:

@Pierrette Yes, I think that may be the one you had sent then... Thank you. Thank you. Thank you 🙂

( https://bagarrosphere.fr/@abolitionnist ... 7787552313 )